پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آموزش نصب و راه اندازی چیلر تراکمی
نوشته شده در شنبه 4 ارديبهشت 1400
بازدید : 774
نویسنده : امین پارسیان

چیلر تراکمی برای خنک کردن آب در تهویۀ مطبوع اماکن و مصارف صنعتی طراحی شده است. قبل از نصب و راه اندازی چیلر و تعمیرات بر روی دستگاه، افراد درگیر باید با این دستورالعمل و همینطور شرایط و سوابق پروژۀ مربوط آشنا باشند.

چیلر تراکمی به گونه ­ای طراحی و ساخته شده است که ایمنی بالایی دارد. اگر از دستگاه­ها در محدودۀ کارکرد استفاده شود، در هنگام نصب، راه اندازی چیلر و تعمیرات ایمنی بالایی را مهیا می­کنند.

این دستورالعمل اطلاعات موردنیاز برای آشنایی با سیستم کنترل قبل از شروع به راه اندازی چیلر تراکمی را ارائه می­کند. در نخستین گام، همواره از رعایت اصول ایمنی، شامل موارد ذکر شده در این دستورالعمل اطمینان حاصل کنید. لباس ایمنی بپوشید، کفش و دستکش و عینک محافظ بزنید، از ابزار مناسب استفاده کنید و از تکنسین های مجاز و متبحر استفاده کنید. رعایت قوانین محلی الزامی است.

برای انجام هر گونه خدمات موتورخانه با سایت به فیکس در ارتباط باشید.

ایمنی در زمان نصب

چیلر تنها باید برای افراد معتبر و آموزش دیده جهت تعمیر و بازرسی قابل دسترسی باشد. تجهیزات محدود نمودن دسترسی باید توسط خریدار تهیه و نصب گردد.

پس از دریافت چیلر، زمانی­که دستگاه آمادۀ نصب یا نصب مجدد است و قبل از راه اندازی چیلر باید برای یافتن صدمات احتمالی مورد بازبینی قرار گیرد. مدارات مبرد را به خصوص برای یافتن تغییر مکان لوله ­ها در اثر ضربه، بازرسی نمایید. در صورتی­که مشکوک هستید، آزمایش نشت مبرد انجام دهید یا با کارخانۀ سازنده مشورت نمایید. اگر به دستگاه صدمه وارد شده بود، سریعاً به متصدی حمل و نقل اطلاع دهید.

تا قبل از نصب دستگاه در جایِ خود، بسته­  بندی دستگاه را باز نکنید. در صورتی­که که شاخک لیفتراک در محل و جهت مشخص قرار دارد، چیلر را می­توان با لیفتراک حمل نمود. دستگاه را می­توان با قلاب بلند کرد برای این منظور باید قلاب به نقاط مشخص بر روی دستگاه متصل شود. طراحی دستگاه به گونه ای نیست که بتوان از بالای دستگاه آن را بلند نمود. همواره از دستورات و نقشه ­های تایید شده برای بلند کردن دستگاه استفاده کنید و از زنجیر و قلاب با ظرفیت مناسب استفاده نمایید. در صورتی­که موارد فوق رعایت نشوند احتمال آسیب رسیدن به دستگاه یا جان افراد وجود دارد.

تحت هیچ شرایطی ادوات ایمنی را نپوشانید، از جمله شیر اطمینان مدار آب و مدارهای مبرد. قبل از راه اندازی چیلر نصب صحیح شیرهای اطمینان را بررسی کنید. تنها زمانی می­توان شیر اطمینان را جدا نمود که احتمال آتش­سوزی وجود نداشته باشد. جدا ساختن شیر اطمینان توصیه نمی­شود و عواقب آن بر عهده استفاده کننده است.

اگر دستگاه در محیط بسته نصب  شده است، شیر اطمینان باید به لوله­ های خروجی متصل باشد که مبرد را به فضایی دور از افراد یا تغذیه هوای ساختمان تخلیه کند.

شیرهای اطمینان را به صورت دوره ­ای بازبینی نمایید.

در مسیر تخلیه، کف­شور نصب کنید تا از جمع شدن آب باران در نزدیکی شیر تخلیه جلوگیری شود. از تعویض مناسب هوا مطمئن شوید زیرا مبرد سنگین ­تر از هوا است و با جایگزین شدن به جای اکسیژن احتمال خفه شدن افراد را ایجاد می­کند. مواد مورد استفاده می­توانند ناراحتی در چشم و پوست ایجاد کنند. تجزیۀ مواد، ترکیبات خطرناک تولید می­کند.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: